Reis juni/juli 2012 naar Duitsland

14 juni 2012 Camperplaats Bruggen Duitsland. Foto's camperplaats Bruggen

Vertrokken richting Duitsland gezien de weersvoorspellingen in het noorden van Nederland en Noord Duitsland. Om half negen vertrokken en rond de klok van 12 uur aangekomen in Bruggen ( Duitsland) . Het weer is super en eindelijk weer eens een mooie zonnige dag sinds tijden. Na het eten nog lekker in de zon gezeten waarna we een fietstocht hebben gemaakt. Voor Ada weer even wennen na de afgelopen weken bijna geen kilometer gefietst te hebben. Ook hebben we weer internet dus kunnen we jullie op de hoogte houden van onze dagelijkse bezigheden. Om zes uur lekker buiten gegeten en daarna naar de wedstrijd Italie tegen Kroatie gekeken. Morgen geeft ons weervrouwtje wisselend weer dus even afwachten of we op pad kunnen want fietstochten zijn hier genoeg. We zijn hier overigens al eens meer geweest al is dat dan ook weer enkele jaren geleden, maar niets veranderd, ook de camperplek niet die er nog steeds mooi bij ligt. 4 euro voor de plaats en 2 euro voor stroom. water en lozen is voor de bezoekers van de camperplek gratis. Boemer is ook weer in zijn element want hondjes, groot en klein, zijn er genoeg.

15 juni 2012 Camperplaats Bruggen

Het weervrouwtje heeft dit keer gelijk gekregen. Tot acht uur was het nog droog waarna het begon te regenen. Nu, half een, doet het dat nog steeds dus zitten we binnen met de TV en de laptop aan om ons te vermaken. Het wordt overigens wel wat lichter dus hopelijk stopt het dan ook met regenen zodat we nog even wat kunnen doen. Eerst maar even eten.
Om drie uur was het uiteindelijk droog en probeerde het zonnetje er door te komen. Af en toe lukte dit. Gelukkig is het niet koud zodat we direct naar buiten zijn gegaan om lekker te relaxen. Gefietst hebben we niet meer. Zitten nu vietbal te kijken. Gelukkig regende het hier niet zo hard als bij die wedstrijd. Morgen blijven we ook nog hier staan om zeker te zijn van een plekkie want het is echt een komen en weer gaan van campers.

16 juni 2012 Camperplaats Bruggen

Vannacht heeft het bijna de gehele nacht geregend en niet zo'n klein beetje ook. Gelukkig niet zoveel als bij de wedstrijd Oekraine tegen Frankrijk. Rond de klok van acht uur was het eindelijk droog, maar stond de camper omgeven door water. Zelfs de zon deed daarna z'n best om erdoor te komen. Uiteindelijk zijn we toch op de fiets gestapt om de Museenroute te gaan fietsen, althans dat was de bedoeling. Door het ontbreken van diverse bordjes zaten we op een gegeven moment helemaal verkeerd en waren zeg maar verdwaald in een groot bos. Waar we toen allemaal gezeten hebben weet ik niet maar het was niet leuk, temeer omdat de paden in het bos door de overvloedige regenval bijna onbegaanbaar geworden waren. Gelukkig kwamen we een stel met een hond tegen die ons terug brachten naar de bewoonde wereld zodat we onze weg, met behulp van de tom tom, weer konden vervolgen naar Bruggen. Nadien zijn we ook, wederom door ontbrekende bordjes, verkeerd gegaan, maar dit was snel opgelost. Na 45 km waren we weer heelhuids thuis. Na de fietsen een wasbeurt gegeven te hebben zijn we lekker gaan douchen. Vanavond naar de voetbal kijken. Morgen blijven we ook nog hier en gaan ons dan geestelijk voorbereiden op de kraker van Nederland tegen Portugal.

17 juni Camperplaats Bruggen.

Vandaag eindelijk een fantastische dag qua weer. Al vroeg wakker gemaakt door een heeerlijk zonnetje. Na het eten 1 van de vele fietstochten uitgezocht. Het is uiteindelijk de heide tour geworden, een rit van 35 kilometer door bossen en heidevlakten. En inderdaad het was een zeer leuke en afwisselende tocht. Ook de fietspaden vielen reuze mee ondanks dat het geen asfalt was.In Bruggen was er nog een of andere festiviteit met diverse muziekkorpsen met een kleine braderie. De rest van de middag hebben we lekker in het zonnetje gezeten. Inmiddels zitten we voor de buis gekluisterd in afwachting van de aftrap. De camper hebben we extra versierd. Of dit zal helpen betwijfel ik, maar we blijven toch maar moed houden. En.........de nederlanders zijn in de meerderheid op de camperplaats, al zitten daar niet echt fanatiekelingen bij gezien de niet oranje gekleurde snuisterijen.

18 juni 2012. Camperplaats Straelen. Foto's camperplaats Straelen

Het is voorbij en dan bedoel ik natuurlijk het nederlands elftal. Wat begonnen we goed zeg. Na de 1 nul hoorde over heel de camperplaats een gejuich. Helaas bleef het daarbij en was de teleurstelling groot. Nou jah...groot, op zich viel dat wel mee bij mij want de verwachting was toch wel dat we dit niet zouden redden gezien de matige verdediging waarmee nederland ten tonele komt. Om half negen even snel Boemer uitlaten want er kwam me een bui aan. De gehele lucht kleurde grijs,geel, noem maar op, dus er stond wat te gebeuren. En hert was inderdaad flink raak. De ene na de andere donderslag en bakken water naar beneden inclusief hagel. Wonderwel duurde het maar een half uurtje en kwam al snel de zon tevoorschijn. Hierna rond de klok van tien uur uit Bruggen vertrokken om te belanden in Straelen bij het zwembad. Een camperplaats die een heel stuk vernieuwd is en inderdaad mooi aangelegd. Was hij in het verleden gratis, nu kost hij 7,00 euro. Voor stroom o,50 ct per kwh en water 1,00 euro voor aardig wat litertjes. Na het eten op de fiets gestapt voor een fietstocht richting Arcen. Een leuke afwisselende tocht door bossen en polderwegen. Na 40 km weer terug op Onderweg kwamen we nog een leuk item van het EK tegen. Een koe in een oranje tenue'tje. Wel leuk.
Photobucket
Terug op de camperplaats heerlijk van het zonnetje, dat ook nu18:00 uur nog schijnt, genoten. Zal vanavond weer even wennen zijn om alle ins en outs van het Nederlands elftal te missen. Maar gelukkig staan er ons nog een paar leuke wedstrijden te wachten die het aanzien meer dan waard zullen zijn.

Foto's camperplaats Walbeck

19 juni 2012. Camperplaats Geldern. Foto's camperplaats Geldern

Vanmorgen vertrokken uit Straelen en uitgekomen in het 10 km verder gelegen Geldern. De camperplaats was aardig veranderd t.o.v de keer dat we hier in 2008 langsgefietst waren. Mooie plaatsen op verharde ondergrond met een heleboel stroomaansluitingen en een aparte plek voor water en lozen. Kosten van deze plaats 7 euro en 0,50 ct per kwh en 1,00 euro voor water. Opvallend was wel dat er wel heel veel plaatsen leeg waren. Er kunnen er 55 staan en nu staan er een stuk of 15. Eerst hebben we Geldern even verkend en de nodige boodschapjes gedaan. Wel een leuke plaats trouwens waar tal van activiteiten gepland zijn in de zomermaanden.
Photobucket
Na de middag zijn we de Geldern route groen gaan fietsen. Een tocht van 35 km waarin diverse bezienswaardigheden waren zoals de bekende Steprather molen van Walbeck, het Walbecker Schloss en in Geldern o.a het slot Haag. Bij dit slot heb ik nog een fiets gekocht. Helaas moest iik hem laten staan omdat hij niet te vervoeren bleek achterop de camper en ook veel te zwaar bleek te zijn.
Ook dit keer bleek weer dat er aardig wat bordjes ontbreken op de fietstocht zodat we regelmatig even moesten zoeken om op het juiste pad te komen. Gelukkig brengt de tom tom dan weer uitkomst die voorop de fiets gemonteerd is. Morgen gaan we naar Goch om naar de pas gekochte banden te laten kijken waar we zo veel problemen mee hebben.

20 juni 2012. Camperplaats Goch. ( Foto's camperplaats Goch )

Vanmorgen al vroeg vertrokken uit Geldern om naar de bandenboer in Goch-Kessel te gaan voor de oplossing van de hoogteslag in de splinternieuwe banden. Bij aankomst werden we vrijwel direct geholpen door de chef die eerst een proefritje gemaakt heeft en constateerde dat het inderdaad niet echt lekker rijdt. Daarna de banden eraf gehaald en gewisseld en gedraaid. Dit gaf andermaal na een proefritje geen verbetering, zodat ik vier nieuwe banden krijg met dien verstande dat het geen Pirelli meer zal zijn gezien zijn ervaring met deze banden onder campers. Nu gaan het Michelin Agilis worden waarmee hopelijk het probleem is opgelost. Wel zullen we een paar dagen hier in Goch blijven omdat hij die banden niet op voorraad had. Maar goed, ik ben al heel erg tevreden dat het goed opgelost gaat worden. Het is drukker op de camperplaats hier in Goch dan twee maanden geleden, maar wel weer een stuk gezelliger want aan spraak komen we niets tekort. Het weer was, ondanks de sombere berichten, uitstekend en zelfs drukkend warm. Morgenavond schijnt het noodweer te worden. We zullen zien en het jullie vertellen.

21 juni 2012 Camperplaats Goch

Vandaag een klein feestje want Boemer is vier geworden. Aangezien hij tijdens de camperreizen altijd slecht eet tracteren we hem vandaag eens op lekkere vis. Hap, slik en alles was naar binnen.

Vanmorgen met schitterend weer opgestaan met op de temperatuurmeter 24 graden. Vandaag ricgting nederland om daar een fietsknooppuntenroute in de Maasduinen te volgen. Deze liep door mooie natuurgebieden met afwisselend bos, polders en heidevelden. Diverse keren zagen we wilde paarden en bisons. Ik noem ze maar zo want weet eigenlijk de goede benaming niet.
Photobucket

Rond de klok van drie waren we weer terug in afwachting van wat er komen gaat, want hij voorspelde noodweer. Op de nederlandse radio hoorden we zelfs dat voor de vier zuidelijke provincies code oranje van kracht was. Ook de Floriade was eerder dicht i.v.m het komende noodweer. Tot op dit moment ( 19:30 uur) valt het hier mee en regent het af en toe een beetje. Kijkend op de Duitse zender zagen we dat het vannacht gaat spoken. Vanmiddag ook een telefoontje gekregen van het bandenbedrijf dat de nieuwe aangekomen zijn. Aanstaande maandagmorgen heb ik een afspraak om ze eronder te leggen, dus blijven we hier het komend weekend. Genoeg fietsroutes hier dus geen probleem. Vanavond hebben we weer een voetbalwedstrijdje dus lekker bank/bed hangen voor de TV.

Foto's camperplaats Bos en Duin te Nieuwebergen. De plaats kost 8,50. Een leuke plaats middenin het natuurgebied. Aanwezig zijn toiletten. Lozen en water is aanwezig

22 juni 2012 Camperplaats Goch

Gisterenavond flink noodweer gehad met bakken regen, onweer en heel veel wind. We hebben zelfs de eerste helft van de voetbalwedstrijd gemist omdat het beeld gewoon wegviel. Het was trouwens wel een mooi schouwspel om die bui aan te zien komen.
Photobucket
Ook vandaag stond er nog zo veel wind dat we niet gefietst hebben. We hebben de dag doorgebracht op de camperplaats. Wel zijn we nog de plaats ingeweest om wat te winkelen. Inmiddels is het weer droog en schijnt het zonnetje. De duitsers zullen dit prettig vinden want in de plaats zelf is een waar voetbalfeest aan de gang voorafgaand aan de voor de grieken zo belangrijke wedstrijd. Ook hier op de camperplaats is een ruimte ingericht waar men met z'n allen TV gaat kijken. Wij blijven natuurlijk lekker bij ons eigen beeldje zitten om niet onverhoopt voor de grieken te hoeven juichen. Boemer heeft gisteren zo veel vis gegeten dat hij vandaag weer een dieetdagje ingelast heeft. Dit was het weer voor vandaag. Morgen is het hopelijk weer fietsweertje.

23 juni 2012 Camperplaats Goch

Een bijzondere dag vandaag want we hebben een gouden medaille gekregen. Waarom???...welnu we zijn vandaag 40 jaar getrouwd en dat maak je tegenwoordig niet veel meer mee. De kinderen hebben inmiddels ook gebeld om ons te feliciteren met dit heugelijke feit. Vandaag was het afwisselend weer, dan zon en dan weer bewolking. De wind was vandaag de spelbreker zodat we niet echt veel gefietst hebben. Wel zijn we nog naar Weeze gefietst en terug langs de Niers. Wederom kwamen we bij het pontje uit wat we al diverse malen gebruikt hebben om over te steken. In Weeze hebben we de daar aanwezige camperplaats nog even bekeken, maar was zo te zien niet echt leuk. Prijs 5 euro, ook voorzien van twee stroomzuilen tegen betaling van 0,50 ct per kwh. Terug op de camperplaats hebben we van het toen schijnende zonnetje genoten. Wel hebben we nog een klein incidentje meegemaakt. Boemer mist een sukje van zijn voetzooltje. Omdat hij nou niet echt bang uitgevallen is dacht hij te kunnen spelen met een jack Russel.

En dit pakte verkeerd uit daar hij met zijn tanden toehapte waardoor Boemer hevig te keer ging door de wond aan zijn voet. Na een bezoekje aan de dierenarts en 40 euro armer gaat het weer goed met hem en ligt nu te relaxen op de bank met zijn poot in het verband. Het lekkere eten wat Ada klaargemaakt had viel daardoor een beetje in duigen.

Foto's camperplaats Weeze

24 juni 2012 Camperplaats Goch

Het is vanmorgen gaan regenen en tot op dit moment, half twee, doet het dat nog steeds. Prutweer dus en voor de komende week ziet het er ook nog niet gunstig uit. Met Boemer gaat het ook maar zo zo. Hij loopt echt mank. Daarbij geeft de regen ook nog een probleem met het uitlaten daar hij nu ook nog trager is dan hij al was. Heb er wel iets op gevonden om het verband droog te houden. Hij krijgt even een ballon om zijn pootje. De camperplaats stroomt inmiddels aardig leeg. Mensen die normaliter bij goed weer vanavond pas naar huis zouden gaan, hebben nu hun biezen gepakt. Verder valt er niets te schrijven en zitten we lekker voor de TV en laptop.

25 juni 2012 Camperplaats Kalkar

Al vroeg op pad richting het bandenbedrijf waar we een afspraak hadden om de nieuw bestelde banden te laten monteren i.v.m de hoogteslag die we hadden. Zijn nu erg tevreden met de Michelins. wat een verademing t.o.v de Pirelli's. Gek genoeg behoefden we niets extra's te betalen i.v.m de veel duurdere prijs van de Michelins. Service is onbetaalbaar zei de baas van het bedrijf. Hierna zijn we naar Kalkar gereden naar de daar aanwezige camperplaats. Er stonden een zestal campers, lekker rustig dus. Kosten van deze plaats eveneens 4 euro. Voor water 1 euro en lozen eveneens 1 euro. Het weer was weer goed maar wederom ontzettend veel wind. Toch een ritje gemaakt naar de Rijn via een natuurpark. Hierna de plaats zelf ingeweest en de daar aanwezige molen bezichtigd.
Photobucket
Onderweg kwamen we ook nog een heel enthousiaste fan van het nederlands elftal tegen die zijn camper in rood/wit/blauw en oranje had geverfd. lang heeft hij er dus geen plezier van gehad, maar goed, hij kan hem over twee jaar wederom gebruiken en hopelijk voor iets langere tijd.
Met Boemer gaat het nog niet echt lekker en loopt nog steeds beroerd. ga denk ik het verband er maar even afhalen. Misschien heeft hij daar meer last van dan de opgelopen wond. Als het morgen wat minder winderig is blijven we nog een nachtje, anders gaan we verder naar Rees.

26 juni 2012 Camperplaats Kalkar Foto's camperplaats Kalkar

Heerlijk weer vandaag met een uitstekende temperatuur. Vandaag een fietstocht gemaakt naar Xanten. de heentocht zeg maar via het binnenland en de terugtocht langs de Rijn. Een leuke plaats Xanten met veel bezienswaardigheden. Op de markt hebben we lekker op een terrasje gezeten en mensjes bekeken.
Photobucket
Achteraf hebben we hier in Xanten in 2008 ook op een camperplaats gestaan. Toen hebben we het archeologisch gedeelte bezocht. Vanaf hier zijn we via en langs diverse meren bij de Rijn uitgekomen om bij Honnepel weer richting Kalkar te gaan. De rest van de middag lekker van de zon genoten. Vanmiddag heb ik het verband bij Boemer eraf gehaald en hij loopt gelijk een stuk gemakkelijker. De wond ziet er goed uit al is het voor hem wel moeilijk om eraf te blijven met likken. Inmiddels staan er een stuk of tien campers. Morgen gaan we naar Emmerich fietsen. Bij Grieth willen we het pontje naar de overkant nemen om dan via de brug bij Emmerich terug te fietsen.

27 juni 2012 Camperplaats Hoch-Elten bij Emmerich Foto's CP Hoch-Elten

Vanmorgen naar lang dralen toch vertrokken uit Kalkar richting Emmerich. Bij de Rijnpromenade zou een camperplaats zijn. Echter hier aangekomen had dit weinig te maken met een camperplaats zodat we doorgereden zijn naar Emmericht Hoch-Elten. Dit ziet er inderdaad stukken beter uit. Er kunnen er 25 staan al is dit nu niet veel meer dan 5 stuks. Voorzieningen zijn er niet, maar de plaats is gratis. Probleem is denk ik dat het bovenop een bergje ligt en de klim met de fiets of te voet wel erg veel energie vraagt. Dat bleek aan het eind van de middag wel toen we die klim moesten maken. s'Morgens zijn we via een steile afdaling richting Emmerich gereden. We kozen voor de route door het bos omdat juist die helling het minst stijl was. Achteraf hadden we dit beter niet kunnen doen want eenmaal in het bos was er bijna geen doorkomen aan i.v.m het mulle zand. Dus.......lopen. Gelukkig was het geen groot stuk zodat we al snel weer op de fiets zaten. Na een bezoekje aan Emmerich en de promenade, waar we net gedaan hebben of het bloedheet was en de schaduw opzochten vanwege de zon, zijn we via een andere route weer naar Hoch Elten gefietst.
Photobucket
Even die berg op en woila we waren weer thuis. Vlak naast ons bij de kerk, gebouwd tussen 1100 -1129 heb je een mooi uitzicht op het dal waarbij je de brug van Emmerich over de Rijn in de verte ziet liggen. Hier stond ook een monument van twee stenen zuilen en een waterbron van 57 meter diep. Het weer was vandaag niet goed, maar ook nog niet slecht. Morgen gaat dit volgens de berichten veranderen. De hemdjes en korte broeken liggen klaar.

Foto's Camperplaats Emmerich Rhein-promenade

Foto's Camperplaats Emmerich Jachthaven

28 juni 2012 Camperplaats Kranenburg ( Foto CP Kranenburg)

Vanmorgen vertrokken met de bedoeling naar de camperplaats in Rindern te gaan. Deze plaats ligt vrijwel tegen Kleve aan zodat we vandaaruit naar Kleve zouden fietsen. Echter hier aangekomen bleek dit een beetje verwaarloosde plaats en had dit weinig te maken met een camperplaats. We zijn dus maar verder gereden naar Kleve. Op de camperplaats daar aangekomen zijn we ook daar maar weer verder gereden naar ons vertrouwde plekkie in Kranenburg. Gek genoeg stond er maar 1 camper zodat we de plaats maar voor het uitzoeken hadden. Na de koffie om 11 uur vertrokken voor de "Kranenburg route"op de fiets. Een hele leuke rit door het landschap en het Reichswald. Onderweg hebben we nog naar het schapen scheren gekeken. Erg leuk om te zien en met wat een snelheid is tie kaal zeg.
Photobucket
Omdat er toch aardig wat klimmetjes inzaten hebben Ada en ik even afscheid van elkaar genomen en is Ada een andere en kortere weg ingeslagen terwijl ik er nog eventjes 17 km dwars door het Reichswald heeft aangekoppeld. s'Avonds hebben we lekker gebarbequed en naar de wedstrijd Duitsland/Italie gekeken. We hebben weinig gejuich gehoord, ha,ha,ha. Wel twee mensen die dat wel deden. ra ra wie!. Voorlopig blijven we hier want we hebben weer wat fietsroutes ingeslagen. Het weer was uitstekend vandaag en bloedje heet

29 juni 2012 Camperplaats Kranenburg

Vandaag weer wat minder met het weer. Veel bewolking met af en toe een van korte duur zijnde miezerbuitje. Toch zijn we op de fiets gestapt voor de "snoeproute" rond Groesbeek. Een geweldig mooie rit waar het ook af en toe flink trappen was. Ik heb dan ook dikwijls extra krachten aan moeten roepen om Ada te duwen. Ook hebben we af en toe nog moeten schuilen voor een bui. Kan wel begrijpen dat de mensen die aan de vierdaagse meedoen het hier fantastisch vinden qua natuurschoon. In Groesbeek zelf hebben we nog even boodschappen gedaan zodat de koelkast ook weer gevuld is voor het weekend. Halverwege de avond kregen we bezoek van een parapentevlieger die hier op ging stijgen met zo', n buggy eronder. Heel leuk om te zien. Foto's volgen nog.
Photobucket

Vandaag een lekker luierdagje genomen. het weer was goed dus lekker van het zonnetje genoten en de camper een beetje opgeruimd. Ik geloof dat we een half vvv kantoor in de kliko gegooid hebben. Momenteel staan er aardig wat campers, waaronder er eentje wel uit de toon valt. deze is ongeveer 12 meter lang en heeft weer van die uitschuifwanden ter beschikking. Verder nog wat gebabbeld met andere camperaars. Morgen is er een georganiseerde fietstocht in Kranenburg. Ook diverse andere steden in Nordrhein Westfalen nemen hier aan deel. Hier willen we aan meedoen. Hopelijk is het morgen ook zo goed als vandaag, maar dan wel ietsjes minder wind. Hieronder ook de foto's van de parapentevlieger ( klik hier voor de overige foto's)

30 juni 2012 Camperplaats Kranenburg

Vandaag niet zo mooi als gisteren en veel wind. Toch op de fiets gestapt voor de georganiseerde fietstocht van 55 km. Deze ging langs Groesbeek, Mook, Plasmolen naar Kleve en weer terug naar Kranenburg. Een erg leuke tocht waarbij we nauwelijks autoverkeer hebben gezien. We oesten ook stempelen om aan het eind mee te dingen naar diverse prijzen die via een verloting plaats zou vinden onder de deelnemers. Helaas geen prijs zodat we onszelf maar een prijs hebben gegeven. Na het eten nog een flinke regenbui, maar inmiddels schijnt het zonnetje weer volop. Morgen gaan we Duitsland weer verlaten om uit te komen in Etten-Leur waar we op een barbeque getracteerd worden.

1 juli 2012 Thuis

Vanmorgen om half negen vertrokken uit Kranenburg. Via Gennep, waar we een goedkope tank tegenkwamen, alles gevuld en richting Schijndel waar we bij een camperbedrijf nog het een en ander gekocht hebben, waaronder een nieuwe tuinstoel voor Ada met een voetenbankje ervoor. De barbeque in Etten is niet doorgegaan wegens de verbouwing van het huis. We waren dus in de middag thuis zodat we op ons gemakje de camper leeg konden halen. De volgende reis staat al weer gepland al weten we nog niet exact waar wat die bestemming gaat worden.

Foto's gemaakt tijdens de fietstochten tijdens deze reis