Rondje Nederland, Belgie en Duitsland in 2018

In de eerste week van april hebben we de camper opgehaald bij de dealer die in de wintermaanden de werkzaamheden uitgevoerd heeft zoals afgesproken. Op 6 april vertrokken naar Kranenburg. Hier aangekomen kwamen gelijk de twijfels of het wel verantwoord was het terrein op te rijden, dit gezien ons zware gewicht van 4500 kilo. Het veld zag er door de vele regen echt niet uit en zat vol met diepe sporen. Vertrokken dus naar een ander leuk plekje n.m Kalkar. De camperplaats zag er hier toch wel goed uit en plaats genoeg. We troffen het want er waren vele aktiviteiten in het dorp, ondermeer een braderie en marktfeesten. Fietstochten hebben we uiteraard ook gemaakt.

Op 9 april zijn we naar ons vertrouwde plekje in Goch gereden en ook hier was het weer reuze gezellig door de vele bekenden die je dan weer ziet. Het was niet altijd feest want gedurende de dagen dat we hier stonden kregen we het ene na het andere droevige bericht te verwerken. Door deze omstandigheden zijn we tot 15 mei in Goch gebleven. Ondanks dat we er lang gestaan hebben blijft het hartstikke gezellig om hier te staan.

Na enkele daagjes thuis geweest te zijn om de nodige wasjes te draaien zijn we op 19 mei weer vertrokken. Niet erg ver gereden en uitgekomen op de camperplaats in Overloon. Onderweg hadden we wel even gebeld om te vragen of er plek was. Eigenlijk niet, maar men zou de trampoline weghalen zodat wij daar konden staan. Door het verkeerde pad de CP op te rijden moesten we laveren door de campers om daar te komen. Vandaar dat er vele camperaars met verbaasde blikken stonden te kijken. We hadden n.m een pad eerder de CP op moeten gaan. Een mooi CP met alle voorzieningen voor maar 6,50 euro per dag. Toppie en een grasveld dat op een golfbaan niet zou misstaan. Op de foto, die ik met de drone gemaakt heb, staan we links achteraan met het grijze zonnescherm.

Ook hier weer vele kilometertjes op de fiets gemaakt. Een ervan was naar Goch, waar bekenden stonden. We waren benieuwd hoe het met hun was nae en spoedopname in het ziekenhuis in Bedburg Hau. We moesten wel via het pontje bij Bergen overvaren. Ook wel weer leuk. In Goch aangekomen zagen we gelijk weer andere bekenden waar we uiteraard weer even moesten bijkletsen. Terug in Overloon lekker gerelaxed. Een tijdje want bij een door mij uitgevoerde werkzaamheid even paniek doordat we totaal geen stroom meer hadden door gemaakte kortsluiting. Dan krijg je het pas echt warm als je niet weet hoe dit op te lossen. Had in eerste instantie zelfs de ANWB gebeld en weer afgebeld. Gelukkig zijn er andere camperaars die er wel verstand van hebben. Tijdens de dagen dat we hier stonden kreeg Boemer problemen met zijn poot. Hij kon bijna niet meer lopen. Omdat we bang waren voor hoog oplopende operatiekosten zijn we naar de dierenkliniek in Goch gereden. Hier zou het in ieder geval een stuk voordeliger zijn dan in Nederland. Bij de dierenarts aangekomen bleek het mee te vallen. Waarschijnlijk had hij zijn poot verzwikt en zwaar gekneusd. Na een spuit en de nodige tabletten moest hij er binnen 14 dagen weer vanaf zijn en..... het klopte. We blijven gelijk maar in Goch. Lekker gezellig met de bekenden hier. Na diverse toernooien van onze kleinzoon, die een contract bij NAC gekregen heeft, bezocht te hebben, zijn we naar huis gereden.

Op 3 juni vertrokken naar Kortessem in Belgie. Men had ons verteld dat hier mooie fietstochten te maken waren. De camperplaats zelf stelde niet veel voor. Wel voorzien van stroom, water en lozen. Dit laatse was even moeilijk te vinden. Dit bleek bij een putdeksel te zijn vlakbij de ingang van de sporthal. Wel gezellig want als je van tennisspel houdt, kun je lekker op een stoeltje hier naar kijken.

Hier hebben ook de hondjes een lekker badje gehad en heb ik ze geknipt, zodat ze er weer enkele maanden tegen kunnen. Het knippen dan uiteraard. Het was zo ontzettend warm dat we voor het eerst de airco aangehad hebben. Toch wel lekker moet ik zeggen. s'Avonds hebben we bij het ernaast gelegen fietscafe een lekkere sorbet naar binnen gewerkt. Van de ons beloofde mooie fietsroutes berustte alles op waarheid. Veel wisselende natuur en veel routes dwars door de fruitgebieden. En jah, dan kun je de verleiding niet weerstaan om wat aardbeien te plukken.

Op 7 juni vertrokken uit Kortessem en op naar Genk. In natuurpark kattevennen is een camperplaats.

Zodra we alles geregeld hadden op de CP, hebben we gelijk de fietsen gepakt, daar er volgens zeggen slecht weer op komst zou zijn. Een mooie knooppuntenroute door de stad, bos en heide. Zelfs een pad door het water. Het water staat gelijk met de bovenkant van de tunnel wat een raar beeld geeft als je er met de fiets doorheen rijdt.

De voorspellingen van slecht weer zijn gelukkig niet uitgekomen. De bezichtiging van de kolenmijn was ook apart te noemen.

op 11 juni zijn we verhuisd naar Tongerlo langs de Zuid Willemsvaart. We hadden geluk, er was nog 1 plekje vrij voor de camper. Ook hier weer vele fietskilometers gemaakt. Een leuk plekje door de bedreivigheid op het water. Alle voorzieningen aanwezig.

Op 16 juni vertrokken uit Tongerlo. Eerst naar Heinsberg om daar een nieuwe display voor de watervoorziening te bestellen. Dit kon enkele dagen duren dus op zoek naar een CP hier in de buurt. Uitgekomen in Wassenberg. Konden we in ieder geval het display op de fiets halen als het binnen was. Een mooie camperplaats vlakbij het zwembad. Alle vooorzieningen aanwezig voor de somma van 8 euri per dag. Bij het zwembad kon je met je ticket zelfs een keer gratis douchen. ok het toilet was tijdens de openingsuren te gebruiken.

Maandaf 25 juni rijden we nog naar Oedt. Een kleine camperplaats zonder voorzieningen. Deze is dan ook gratis al komt er wel een meneer langs met folders en daartussen een enveloppe voor een vrijwillige bijdrage. Niet gratis dus.

Tegenover ons een groot grasveld waar we aan het begin van de avond het schouwspel hebben aangezien van het oplaten van een heteluchtballon. Nooit gedacht dat hier nogal wat aanvooraf gaat voordat zo.n ding het luchtruim kiest.

Ook naast ons de overblijfselen van een kasteel, waarvan alleen de toren nog bewaard is gebleven. Ook hier hebben we aardig wat fietstochten gemaakt.

27 juni rijden we nog naar Kalkar alvorens naar huis te rijden om de nodige wasjes weg te werken.

29 juni zijn we weer vertrokken naar Huizen. Storm moest in Bussum een toernooi spelen dus leek het ons wel leuk om daar eens een kijkje bij te gaan nemen. Ook op deze camperplaats troffen we het weer. het allelaatste plekkie bij de ingang was nog vrij. Volgens de site mogen er 11 staan. Er stonden er echter wel meer daar men aan weerszijden geparkeerd had.

Ook hier weer de gezelligheid van bekenden. Vele fietstochten gemaakt door bosgebied en plaatsen zoals Hilversum. Tochten langs het water uiteraard ook. het weer is nog steeds fantastisch.

Zaterdag 7 juli met de kleinkinderen naar NRC camping "Het Grote Bos" in Doorn. Was weer reuze gezellig om een weekje met dit grut op pad te zijn.

Na dit weekje ben je natuurlijk aan rust toe en doen dat door weer te vertrekken met de camper. We gaan eerst naar Slot Loevestein.

Zo dichtbij wonen en nog nooit geweest, terwijl het bijna op de fiets te doen is. De camperplaats ligt bij het Slot Loevestein zelf in een schitterend natuurgebied waar de koeien en paarden vrij rond lopen. Het kan zelfs gebeuren dat je met de fiets, auto of camper moet stoppen omdat de dieren de weg blokkeren.

Op de camperplaats zelf aangekomen zagen we daty de vier toegestane plekken bezet waren. Van horen zeggen keek men hier niet echt naar dus maar weggezet langs het gras. Op een gegeven moment stonden er wel acht dus waarschijnlijk geen probleem. Voorzieningen zijn hier niet. Het is heerlijk fietsen hier langs de Waal. Ook Woudrichem en Gorinchem bezocht.

Hierna zijn we naar de camperplaats in Putten gereden. Bij de camperdealer moest nog even een nieuw slot gehaald worden.
Aangekomen op de CP was het wel even schrikken. De laatste keer dat we hier waren was het een groen tapijtje. Nu was het allemaal verdord gras.
Door het warme weer zijn we verkoeling gaan zoeken in Friesland. Uitgekomen in Vollenhove op de camperplaats. Deze lag direct naast de camping. Alle voorzieningen aanwezig. Hier hebben we drie dagen gestaan.

Workum is de volgende stop. Een mooi plekje bij een boer. Het is nu zo warm geworden dat je eigenlijk niets kon ondernemen.

Wel zijn we nog in Stavoren en Hindelopen geweest met de fiets. De fietstochten zelf vielen wat tegen. Zo dachten we toen we naar de afsluitdijk fietsen, lekker langs het water te fietsen. Dat klopt wel, alleen zit er een enorme dijk tussen zodat je niets ziet. Dit is ook het geval bij de meren. Alleen veel rietkragen en masten van bootjes. We kregen het advies in mei een keer terug te komen daar dan het riet vrij laag staat en je vrij uitzicht hebt over het water. Natuurlijk zijn we wel in giethoorn geweest want dat mag niet ontbreken op de fietstocht. Hierna zijn we ter afsluiting nog een weekje naar Goch geweest om af te kicken.